Galeri Artsürem, ferah salonları, geniş, yüksek duvarları ve koleksiyonuyla Ankara'nın önemli sanat merkezlerinden biridir. Artsürem’in önceliği, nitelikli sanat eserlerini nitelikli sanat alanlarıyla buluşturmaktır. Ancak Artürem, sadece sanat eseri satışı odaklı çalışmaz. Artsürem, aslında bir sosyal bilimler terimi, bir bakış açısı, bir yaklaşımdır…Zaman içinde bir ögenin yerini başka bir öge alır…İşte, Artsüremli yaklaşım, buradan yola çıkar. Yani, öncülü ve ardılı tespit eder. Diğer bir ifadeyle, artsürem; kronolojik bir ele alma biçimidir…Galerimize Artsürem ismini verirken, sanatın biçimbirimsel yapısından ve bu ardılların kronolojisiden ilham aldık. Peki, biz sadece kronolojiye mi önem veriyoruz? Elbette hayır. Galerimizin en çok sevdiği kelimelerden biri de eşsüremdir. Eşsürem, aynı zaman dilimindeki parçaların birbiriyle ilişkisini ele alır. Artsürem, bir sanat galerisi olarak güçlü bir zihinsel altyapıyla kurulmuştur. Artsürem'in farklı alanlardan gelen genç bir icra ve danışma ekibi vardır (Resim, Heykel, Sinema, Siyaset Bilimi, Hukuk, Dilbilim, Psikoloji, Ekonomi, Yazılım). Bütün faaliyetler akademik bir hassaslıkla ele alınır, sanatın kendi özgünlüğü içinde değerlendirilir. Başak Cansu Güvenkaya Eserleri | Artsürem
Başak Cansu Güvenkaya
Başak Cansu Güvenkaya

Eğitim 2016-2019 Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Heykel Bölümü, Yüksek Lisans, İstanbul, Türkiye 2013-2013 Weissensee Kunsthochschule Berlin, Erasmus Değişim Öğrencisi, Berlin, Almanya 2009-2016 Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Heykel Bölümü, Lisans, İstanbul, Türkiye Sergiler 2019 The Brain Project, Baycrest Vakfı, Toronto, Kanada 2019 Bazaart Geleceğin Sanatçıları Sergisi, İstanbul, Türkiye 2018 Elgiz Müzesi 10. Teras Sergisi, İstanbul, Türkiye 2018 Mamut Art Project’18, İstanbul, Türkiye 2018 CerModern, Mekan Atölye Sergisi, Ankara, Türkiye 2018 Koru Genç Heykel Sempozyumu, Yalova, Türkiye 2017 Premio Combat Ödülleri, Karma Sergi, Livorno, İtalya 2017 Eskişehir Odunpazarı Ahşap Heykel Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye 2017 İmoga Art Space, Karma Sergi, İstanbul, Türkiye 2016 Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Heykel Bölümü 1.lik Ödülü, Sakıp Sabancı Vakfı, İstanbul, Türkiye 2016 Doğuş Holding, SanataBiYer Heykel Sergisi, İstanbul, Türkiye 2015 İpek-Ahmet Merey Heykel Yarışması Ödülü, İstanbul, Türkiye 2014 Weissensee Kunsthochschule Berlin Heykel Bölümü, Karma Sergi, Berlin, Almanya 2013 Ulus Lions Kulübü Heykel Yarışması Ödülü, İstanbul, Türkiye 2013 13. İstanbul Bienniali, Mom am I barbarian?, Heykel Sergileme, İstanbul, Türkiye 2011 Mine Sanat Galerisi, Işık-Mekan-Ahşap, Karma Sergi, İstanbul, Türkiye

Günümüzde, doğup büyüdüğümüz yerde yaşamak ve oraya ait hissetmek zorunda değiliz. Bu nedenle ben de, kendimi ait hissedebileceğim, güven duyarak yaşayabileceğim bir yer arayışındayım; yaptığım yolculuklar ve yaşadığım tecrübeler beni, bir sanatçı olarak sürdürmeyi düşündüğüm varoluşuma tehdit oluşturan korku ve gelecek kaygısıyla yüzleştirdi. Korku ve gelecek kaygısı beni kaçış yolları aramaya itti. Bu yüzden kendi dünyamı kendim yaratmaya karar verdim. Yalnızlık ve korku çağımız insanının özgürlük adına bireyselleştikçe içine düşmekten kaçamayacağı bir durumdur ve çalışmalarım bu durumla mücadele etmek için oyuncu, renkli bir yöntem sunar. Heykellerim ve resimlerim koruyucu birer figür veya tılsım gibi çalışır. Aslında ilk insanın ve yerli biçimde yaşayan toplumların inanç ve yaşayış biçimlerini sorgulayarak, heykelin ilk yapılma amacı olan koruyuculuk ve iyileştirme özelliğini konu edinir ve günümüzle bağlantısında yeniden yorumlama yolu açar. İnsanları ve toplumu iyileştirici, koruyucu güçler çalışmalarımın içinde barınır. Çalışmalarım, çift yönlüdür; iyileştirir, korur ve saldırır. Bu karar, o heykeli ya da figürü aktive eden izleyicinin ihtiyacına göre belirlenir. Heykellerden bazıları kinetiktir. Kinetik olan heykellerin hareketli parçasını ileri geri oynatma, heykelin gözünü çevirme gibi işlemlerle heykel, izleyici tarafından aktive edilir. Bazı heykeller giyilebilir, izleyici bu heykelleri giydiğinde dönüşüme uğrar. Heykellerin bazıları da yerli halkların yaptığı gibi, doğadan ve çevreden toplanmış veya geri kazanılmış malzemelerle yapılmıştır; bu heykeller başkalaşıma ve dönüşüme işaret eder. Sivri formları ve birden fazla gözü, kuyruğu, ağzı olan canavar heykeller ve resimler kötülükleri yutup yok eder. Heykellerimde ve çizimlerimde sembolik işaretler bulunur ve her birinin ayrı bir görevi vardır. Gözler; ortaya çıkan kötülükleri ve olumsuzlukları fark eder ve onlara odaklanır, keskin dişler ve ağız; bu kötülükleri yakalar, parçalar ve yutar, yılanlar ise; verilen mücadelede koruyucu figürde açılan yaraları iyileştirir. Bazı heykel ve resimlerde birden çok göz, ağız olması; heykelin veya çizimin koruyuculuk etkisini arttırır. Sivri formlarında bulunan sıcak renkler figürlerin gücünü açığa çıkarır. Günümüzde, etrafımızda gördüğümüz renkler, doğada karşılaştığımız renklerden faklıdır. Doğada ham halde bulunmayan ve endüstri üretimi olan, göz alıcı renkler, keskin formlarla ve doğal malzemeyle zıtlık yaratır. Çalışmalarımda kullandığım parlak renkler günümüz teknoloji çağının reklam yöntemleriyle ve albenili paketleriyle uyum sağlar ve çağı yakalar. Heykellerim ve resimlerimdeki karakterler, dünyanın kötülüklerini yutup yok eder; kötülüklerin, korkuların var olmadığı bir yer, korunaklı, kendine ait hayali bir dünya yaratır.

Sanatçının Eserleri