Galeri Artsürem, ferah salonları, geniş, yüksek duvarları ve koleksiyonuyla Ankara'nın önemli sanat merkezlerinden biridir. Artsürem’in önceliği, nitelikli sanat eserlerini nitelikli sanat alanlarıyla buluşturmaktır. Ancak Artürem, sadece sanat eseri satışı odaklı çalışmaz. Artsürem, aslında bir sosyal bilimler terimi, bir bakış açısı, bir yaklaşımdır…Zaman içinde bir ögenin yerini başka bir öge alır…İşte, Artsüremli yaklaşım, buradan yola çıkar. Yani, öncülü ve ardılı tespit eder. Diğer bir ifadeyle, artsürem; kronolojik bir ele alma biçimidir…Galerimize Artsürem ismini verirken, sanatın biçimbirimsel yapısından ve bu ardılların kronolojisiden ilham aldık. Peki, biz sadece kronolojiye mi önem veriyoruz? Elbette hayır. Galerimizin en çok sevdiği kelimelerden biri de eşsüremdir. Eşsürem, aynı zaman dilimindeki parçaların birbiriyle ilişkisini ele alır. Artsürem, bir sanat galerisi olarak güçlü bir zihinsel altyapıyla kurulmuştur. Artsürem'in farklı alanlardan gelen genç bir icra ve danışma ekibi vardır (Resim, Heykel, Sinema, Siyaset Bilimi, Hukuk, Dilbilim, Psikoloji, Ekonomi, Yazılım). Bütün faaliyetler akademik bir hassaslıkla ele alınır, sanatın kendi özgünlüğü içinde değerlendirilir. Mehtap Morkoç Eserleri | Artsürem
Mehtap Morkoç
Mehtap Morkoç

Mehtap Morkoç, d.1986, Ankara. Lisans eğitimini, 2009 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik bölümünde tamamladı. Yüksek Lisansını, 2013 yılında ‘’Sanat Nesnesi ve Mekan İlişkisi Üzerine Uygulamalar’’ başlıklı teziyle, Sanatta Yeterlik çalışmasını ise 2019 yılında ''Sanat Deneyiminde Eser Aracılığıyla Sanatçı-İzleyici Yapılanışı: Mekansal Eskizler'' tez başlığıyla tamamlamıştır. 2012’de Hacettepe Üniversitesi’nde Araştırma Görevlisi olarak başladığı akademik hayatına 2016 Ekim ayından itibaren Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik ve Cam Tasarımı Bölümü’nde sürdürmektedir. Yurt içi ve yurtdışı pek çok sergiye, etkinliğe katılmıştır. Çeşitli yarışmalardan ödülleri bulunmaktadır.

Yapıtlarım, sanat objesi ve mekan ilişkisine odaklanırken, sanat objesinin ne olabileceği üzerine düşünmeyi hedefliyor. İzleyicinin sanat objelerini nasıl algıladığı ve tanımladığı üzerine gelişen bir araştırma sonrası şekillenen çalışmalarda, malzemenin formu oluştururkenki etkisi korunur. Bu nedenle, genellikle tanımsız amorf formlar işlerimin genelini oluşturur. Özel bir şekli olmayan parçaların yüzeylerinde yerler (mekan) ile ilgili referanslar vardır. Gezip gördüğüm yerlerden oluşturduğum eskizlerin yüzeye taşınmasıyla başlayan bu referanslar mekan ve obje ilişkisine vurgu yapmaktadır. Objenin mi mekanda yoksa mekanın mı objede olması gerektiği gibi bir ikililiği düşünmemi sağlamaktadır. Bunun yanı sıra resimlerimde de yer bulan bu eskizler zamanla kendi şehirlerimi kurduğum sulu boyalarımın ilk basamaklarını oluşturur.

  • 2019-İçinden Düşünen, Sanatta Yeterlik Savunma Sınavı Sergisi, Kova Art Galeri, Ankara.
  • 2016- Space in Mind, Uluslararası Seramik Stüdyo, Kapolna Gallery, Kecskemet, Macaristan.
  • Katıldığı Sergilerden Bazıları
  • 2019- 3.Avrupa-Akdeniz Seramik Bienali Sergisi,Tunus.
  • 2018- Sarsılan İmge, İstanbul.
  • 2018- Merkezkaç, Ankara.
  • 2018- 4+1 Sergi, Ankara.
  • 2017- Eşsürem/Synchrony, Ankara.
  • 2017- 13. Uluslararası Manises Seramik Bienali Sergisi, İspanya- Manises.
  • 2018- Südur/ Emanatio, Ölümünün 10. Yılında Ulus Baker’e Atfen Karma Sergi, Ankara.
  • 2017- Sanat Eğitimcileri Konseyi Karma Sergisi, Erzurum.
  • 2017- 4. İstanbul Seramik Sanatı Günleri, İstanbul.
  • 2017- Kuş Uçuşu II, Seramik Alanındaki Akademisyenler Karma Sergisi, Kayseri.
  • 2016- Kervansaray Buluşmaları, Tarih, Arkeoloji, Kültür ve Sanat Günleri, Malatya.
  • 2016- Temassız, Ankara.
  • 2015- 72. Devlet Resim ve Heykel Sergisi, İzmir.
  • 2015- Hacettepe Seramik Bölümü Öğretim Elemanları ve Lisansüstü Öğrencileri Sergisi, Ankara.
  • 2015- Romanya Elçiliği’nin Katkılarıyla Kadın Sanatçılar Sergisi, Ankara.
  • 2015- Art Ankara Çağdaş Sanat Fuarı, Hacettepe Sergisi, Ankara.
Sanatçının Eserleri